Terug naar nieuwsoverzicht

Zorg in het buitenland: hoe zit dat?

Gezond.nl app op vakantie

Heb je met spoed zorg nodig in het buitenland?

Bel dan meteen de alarmcentrale van je zorgverzekeraar.

Heb je geen spoedeisende vraag?

Dan kun je via de Gezond.nl app direct je gezondheidsvraag stellen aan een huisarts, ook vanaf je vakantieadres. Een groot deel van de zorgvragen kunnen onze huisartsen digitaal beantwoorden.

Niet alle gezondheidsvragen kunnen digitaal beantwoord worden en soms kunnen gezondheidsvragen niet wachten tot je weer thuis bent. Onze huisartsen geven in de chat aan of het nodig is om langs te gaan bij een praktijk of ziekenhuis in de buurt van je vakantieadres. Als dat nodig is, bel dan met de alarmcentrale van je zorgverzekeraar. Het telefoonnummer van de alarmcentrale vind je vaak op je zorgpas of op de website/app van je zorgverzekeraar.

Wat doet de alarmcentrale van je zorgverzekeraar?

De alarmcentrale van je zorgverzekeraar helpt je verder bij het regelen van de juiste zorg in het buitenland. Zij kunnen ook uitleg geven over de vergoeding van de zorg, omdat een basiszorgverzekering niet altijd alle zorg in het buitenland dekt.



Gezond.nl maakt gebruik van functionele cookies en analytische cookies om de website goed te laten functioneren en te verbeteren. Lees meer in ons privacystatement...